top of page

Az e-bolton keresztül távolról megkötött adásvételi szerződések feltételei www.luxusdekoraciok.hu

1. cikk

Általános rendelkezés

Az e-áruház üzemeltetője az Economist SK s.r.o., cégjegyzékszáma: 56 669 992, adószáma: 2122387179 (a továbbiakban: „eladó” vagy „kereskedő”). A www.luxusdekoraciok.hu e-áruházon keresztül természetes és jogi személyek (a továbbiakban: „vevő”) vásárolhatnak árut.

 

A vevő lehet fogyasztó vagy egy másik kereskedő.

 

A fogyasztóvédelemről szóló 108/2024. számú törvény szerinti jogok kizárólag a kereskedő és a fogyasztó között létrejött adásvételi szerződésekre vonatkoznak.

  1. a fogyasztó az a természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenysége vagy szakmája körében jár el

  2. A kereskedő az a személy, aki szerződés megkötésekor és teljesítésekor üzleti tevékenysége vagy szakmája körében jár el.

 

A felügyeletet a SOI Nitra végzi.

 

2. cikk Rendelési eljárás

A vevő bármilyen árut megrendelhet az e-áruházban, amelyhez a „KOSÁRBA HELYEZÉS” gomb tartozik. Miután kiválasztotta az árukat a „KOSÁR MEGTEKINTÉSE” ​​ikonra kattintva a kosárba helyezve, a megrendelést a „RENDELÉS FOLYTATÁSA” gombra kattintva lehet leadni. A vevő ezután kitölti a megrendelőlapot, és a „KÜLDÉS” ikonra kattintva elküldi. A megrendelés létrehozása után az regisztrálásra kerül a rendszerben, amelyről a vevő e-mailben vagy SMS-ben értesítést kap a megrendelés beérkezéséről. A megrendelés akkor tekintendő kézbesítettnek, amikor a vevő postaládájába megérkezik a megrendelés beérkezéséről szóló értesítés.

 

3. cikk

Ár és fizetési feltételek

Az áruk árai véglegesek. Nem vagyunk ÁFA-fizetők. Az árukat csak a Szlovák Posta utánvétével szállítjuk. A Szlovák Posta Általános Szerződési Feltételeit itt találja. http://www.posta.sk/informacie/postove-a-obchodne-podmienky

 

4. cikk

Szállítási feltételek és az áruk szállításának költségei

  1. Az eladó a megrendelt árut a megrendelés elküldésétől számított legkésőbb 30 napon belül kiszállítja a vevőnek, kivéve, ha a vevővel másként állapodtak meg, vagy a vevő számára különösen fontos határidőben állapodtak meg.

  2. Ha az áru fizikailag nincs raktáron, és a szállítás 30 napnál, vagy a megállapodás szerinti időtartamnál tovább tartana, az eladó erről tájékoztatja a vevőt, aki jogosult a megrendeléstől elállni.

  3. A szerződéstől való elállást követően az eladó indokolatlan késedelem nélkül visszaküldi a vevőnek mindazt, amit a szerződés alapján tőle kapott.

  4. A szállítási díjat (azaz a postaköltséget, az utánvétes fizetési díjat és a küldemény elküldésével kapcsolatos költségeket) az áru árához € összegben számítjuk fel.

 

  1. Az eladott termék tulajdonjoga, valamint a véletlen megsemmisülés, véletlen romlás és elvesztésének kockázata a kézbesítés pillanatában átszáll a vevőre.

 

 

5. cikk

A vevő elállási joga az e-áruházban történő vásárlás esetén

 

A vevő elállási joga kizárólag a kereskedő és a fogyasztó között létrejött fogyasztói szerződésekre vonatkozik.

ÚTMUTATÓ A FOGYASZTÓ TÁVOL VÉGZETT SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁSI JOGÁNAK GYAKORLÁSÁRA

 

  1. A szerződéstől való elállás joga

 

Ön jogosult 14 napon belül indoklás nélkül elállni ettől a szerződéstől.

Az elállási időszak attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az áru birtokát.

 

Elállási jogának gyakorlása során a szerződéstől való elállási döntéséről egyértelmű nyilatkozatot kell tennie (pl. postai úton vagy e-mailben küldött levéllel) a következő címre: info@luxusdekoraciok.hu

 

Erre a célra használhatja az általunk biztosított vagy Önnek elküldött elállási nyilatkozatmintát, de annak használata nem kötelező.

 

Az elállási időszak akkor is fennáll, ha az elállási jog gyakorlásáról szóló értesítést az elállási időszak lejárta előtt küldi el.

 

  1. A szerződéstől való elállás következményei

 

A szerződéstől való elállást követően visszatérítjük az összes, a szerződés megkötésével kapcsolatban Ön által befizetett összeget, beleértve az áruk Önnek történő kiszállításának költségeit is. Ez nem vonatkozik azokra a többletköltségekre, amelyek akkor merültek fel, ha Ön az általunk kínált legolcsóbb standard szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.

 

A befizetett összegeket legkésőbb az elállási értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Önnek. A visszatérítést a fizetéshez használt fizetési móddal egyező fizetési móddal teljesítjük, kivéve, ha Ön kifejezetten hozzájárult egy másik fizetési módhoz, további díjak felszámítása nélkül.

 

A termékek visszaküldésének közvetlen költségeit Ön viseli.

 

Ön csak az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelésből eredő értékcsökkenésért felelős.

 

6. cikk Panasztételi feltételek

  1. A vevőnek a kézbesítéskor és azt követően haladéktalanul szemrevételezéssel meg kell vizsgálnia az árut. Joga van megtagadni az áru átvételét, ha látható, a szállításból eredő mechanikai sérülések vannak rajta, vagy ha az áru hiányos. Ilyen esetben köteles kárjegyzőkönyvet felvenni a kézbesítővel, vagy megtagadni a küldemény átvételét.

  2. Az árukra vonatkozó jótállási idő 24 hónap.

 

  1. Ha a termék hibás, a vevőnek a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb a jótállási idő lejártáig értesítenie kell azt.

  2. A vevőnek joga van a hiba elhárítását a termék kicserélésével vagy javításával kérni. A vevő nem választhat olyan hibaelhárítási módszert, amely nem lehetséges, vagy amely az eladónak aránytalan költségeket okozna a hiba elhárításának másik módszeréhez képest, figyelembe véve az összes körülményt, különösen a termék hiba nélküli értékét, a hiba súlyosságát és azt, hogy a hiba elhárításának másik módja jelentős nehézségeket okozna-e a vevőnek.

  3. Az Eladó megtagadhatja a hiba eltávolítását, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges, vagy az összes körülményt figyelembe véve, beleértve a fent említett körülményeket is, aránytalanul magas költségekkel járna.

  4. Az eladó a hibára való hivatkozást követően, ésszerű időn belül, díjmentesen, saját költségén és a vevőnek okozott súlyos kellemetlenség nélkül megjavítja vagy kicseréli a terméket, figyelembe véve a termék jellegét és azt a célt, amelyre a vevő a terméket kérte.

  5. Javítás vagy csere céljából a vevő köteles a terméket az eladónak vagy az eladó által értesített más személynek átadni vagy rendelkezésre bocsátani. A termék átvételének költségei az eladót terhelik.

  6. Az eladó a megjavított vagy a csereterméket saját költségére ugyanolyan vagy hasonló módon szállítja a vevőnek, mint ahogyan a vevő a hibás terméket szállította, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg.

  7. Ha a vevő nem veszi át a dolgot attól a naptól számított hat hónapon belül, amikor azt át kellett volna vennie, az eladó értékesítheti a dolgot. Ha a dolog értéke nagyobb, az eladónak előzetesen értesítenie kell a vevőt a tervezett eladásról, és ésszerű póthatáridőt kell biztosítania számára a dolog átvételére. Az eladónak az eladást követően haladéktalanul ki kell fizetnie a vevőnek a dolog eladásából származó bevételt, levonva a dolog megőrzésével és értékesítésével ésszerűen felmerült költségeit, ha a vevő a dolog tervezett eladásáról szóló értesítésben az eladó által meghatározott ésszerű határidőn belül gyakorolja a bevétel egy részére vonatkozó jogát. Az eladó saját költségén megsemmisítheti a dolgot, ha azt nem sikerült eladni, vagy ha az eladásból várható bevétel nem elegendő azoknak a költségeknek a fedezésére, amelyeket az eladó a dolog megőrzésével ésszerűen felmerült, valamint azoknak a költségeknek, amelyeket az eladónak szükségszerűen viselnie kellene az eladásával kapcsolatban.

 

  1. A vevő jogosult a vételárból ésszerű kedvezményre, vagy további ésszerű határidő biztosítása nélkül elállhat az adásvételi szerződéstől, ha:

  • az eladó nem javította meg vagy cserélte ki a terméket,

  • az eladó megtagadta a hiba eltávolítását

  • a termék javítása vagy cseréje ellenére is ugyanazzal a hibával rendelkezik,

  • a hiba olyan súlyos jellegű, hogy azonnali árengedményt indokol a vételárból, vagy az adásvételi szerződéstől való elállást, vagy

  • az eladó kijelentette, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a hibát ésszerű időn belül vagy a vevőnek okozott komoly nehézségek nélkül nem fogja eltávolítani.

  1. A vevő vételár-kedvezményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó jogának mérlegelésekor minden körülményt figyelembe kell venni, különösen a dolog típusát és értékét, a hiba jellegét és súlyosságát, valamint annak lehetőségét, hogy a vevő objektíve megbízzon az eladónak a hiba kiküszöbölésére való képességében. A vételár-kedvezménynek arányosnak kell lennie az eladott dolog értéke és a dolog hibátlan értéke közötti különbséggel.

  2. A vevő nem állhat el az adásvételi szerződéstől, ha a vevő közreműködött a hibában, vagy ha a hiba elhanyagolható. Az eladót terheli annak bizonyítása, hogy a vevő közreműködött a hibában, és hogy a hiba elhanyagolható.

  3. Ha a szerződés több dolog adásvételére vonatkozik, a vevő csak a hibás dologgal kapcsolatban állhat el a szerződéstől. A többi dologgal kapcsolatban csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el tőle, hogy érdeke fűződjön a többi dolog megtartásához a hibás dolog nélkül.

  4. A szerződéstől vagy annak egy részétől való elállást követően a vevő köteles a dolgot az eladó költségére visszaküldeni az eladónak. Az eladó köteles gondoskodni a korábban jellegének és rendeltetésének megfelelően beépített dolog elszállításáról.

hogyan nyilvánult meg a hiba. Ha az eladó ésszerű időn belül nem szállítja el a dolgot, a vevő saját költségére és kockázatára intézkedhet a dolog elszállításáról és az eladónak történő visszaszállításáról.

  1. A szerződéstől való elállást követően az eladó a vételárat legkésőbb a termék eladóhoz való visszaküldésének napjától vagy attól számított 14 napon belül visszatéríti a vevőnek, hogy a vevő bizonyította, hogy a terméket elküldte az eladónak, attól függően, hogy melyik következik be előbb.

  2. Az Eladó visszatéríti a vételárat a Vevőnek, vagy a vételárból kedvezményt fizet neki ugyanolyan módon, mint ahogyan a Vevő a vételár kifizetésére használta, kivéve, ha a Vevő kifejezetten más fizetési módhoz járul hozzá. A fizetéssel kapcsolatos összes költség az Eladót terheli.

  3. Az eladó nem jogosult kártérítésre a termék normál elhasználódásából eredő károkért, valamint a termék adásvételi szerződéstől való elállás előtti rendeltetésszerű használatából eredő károkért.

 

  1. Ha az eladó megtagadja a hibákért való felelősséget, írásban értesíti a vevőt a megtagadás okairól. Ha a vevő szakértői véleménnyel vagy akkreditált személy, meghatalmazott személy vagy értesített személy által kiállított szakértői véleménnyel bizonyítja az eladó hibáért való felelősségét, ismételten rámutathat a hibára, és az eladó nem utasíthatja el a hibáért való felelősséget.

  2. A vevő távközlési úton (levélben, telefonon vagy e-mailben) nyújtja be panaszát, és köteles a reklamált árut a vásárlást igazoló bizonylat másolatával együtt leszállítani vagy az eladó rendelkezésére bocsátani.

  1. Az Eladó köteles a Vevőnek írásbeli visszaigazolást küldeni a hibáról, amint a Vevő értesítette a Vevőt a hibáról. A hiba visszaigazolásában az Eladó köteles feltüntetni azt az időszakot, amelyen belül a hibát el kell távolítani. Az előző mondatnak megfelelően értesített időszak nem lehet hosszabb, mint a hiba bejelentésétől számított 30 nap, kivéve, ha a hosszabb időszakot objektív, az Eladó ellenőrzési körén kívül eső ok indokolja.

 

7. cikk

Személyes adatok védelme

 

A személyes adatok kezelése során az Eladóra a személyes adatok védelméről szóló 18/2018. sz. törvény vonatkozik. A személyes adatokat kizárólag a számla kiállítása és az áruk kiszállítása céljából kezeljük, és a törvénynek megfelelően védjük.

 

A felügyeletet a SOI Nitra végzi, cím: Staničná 9, P.O.BOX 49A, 950 50 Nitra 1, Felügyeleti Osztály, tel. szám: 037/772 02 16, email: info@soi.sk

 

 

 

 

Alternatív fogyasztói vitarendezés:

  1. A fogyasztói viták alternatív rendezéséről szóló, 2016. január 1-jétől hatályos 391/2015. számú törvény értelmében a törvény értelmében az alternatív vitarendezésért felelős szervek a Hálózati Iparágak Szabályozó Hatósága, az Elektronikus Hírközlési és Postai Szolgáltatások Szabályozó Hatósága, valamint a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet.

 

  1. A fogyasztó jogosult jogorvoslati kérelmet benyújtani a kereskedőhöz, ha vita merül fel a fogyasztó és a kereskedő között a hibákért való felelősségből eredő jogok gyakorlásával kapcsolatban, vagy ha a fogyasztó úgy véli, hogy a kereskedő megsértette a fogyasztó egyéb jogait.

  2. A kereskedőnek tartós adathordozón tájékoztatnia kell a fogyasztót az illetékes alternatív vitarendezési szervezetekről, ha a kereskedő elutasító választ adott a kérelemre.

 

  1. A fogyasztó jogosult alternatív vitarendezési eljárás megindítására irányuló javaslatot (a továbbiakban: javaslat) benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez, ha a kereskedő negatívan válaszolt az (1) bekezdés szerinti kérelemre, vagy a megküldésétől számított 30 napon belül nem válaszolt rá.

  2. A fogyasztó benyújtja a javaslatot az illetékes alternatív vitarendezési szervezetnek; a bírósághoz fordulás lehetőségét ez nem érinti.

  3. Ha több alternatív vitarendezési szervezet illetékes az alternatív vitarendezésben, a fogyasztónak joga van kiválasztani, hogy melyikhez nyújtja be a javaslatot. A szerződés azon rendelkezéseit, amelyek a fogyasztót arra kötelezik, hogy a javaslatot egy korábban kijelölt alternatív vitarendezési szervezethez nyújtsa be, nem kell figyelembe venni.

  4. A fogyasztónak csatolnia kell az ajánlathoz a jogvita tárgyával kapcsolatos dokumentumokat, amelyek alátámasztják az ajánlatban foglalt tényeket. Amennyiben a jogvita a kellékszavatosságból eredő jogok gyakorlásából eredő jogokról szól, a fogyasztó már az ajánlatban jelezheti hozzájárulását szakképzett személy nyilatkozatának igénybevételéhez.

  5. A javaslat papíralapon, elektronikusan vagy szóban, jegyzőkönyvben is benyújtható, kivéve, ha az alternatív vitarendezési szervezet alternatív vitarendezési szabályzata másként rendelkezik. A javaslat benyújtásához a fogyasztó használhatja a nyomtatványt, amelynek sablonja a Minisztérium és az egyes alternatív vitarendezési szervezetek honlapján érhető el.

 

 

 

TÖLTSE LE A TÁVOLSÁGOK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS ŰRLAPJÁT ITT:

https://drive.google.com/drive/folders/1sY0T4cxFzhY4XCKQFdo-zRY9BBOUl6td?usp=sharing

Panasztételi eljárás

a Polgári Törvénykönyv 615–626. §-ai alapján a 40/1964. sz. törvény által módosítva

 

 

I. cikk

Panasztételi jog

 

Ha a megvásárolt áruban hiba keletkezik, a fogyasztónak joga van reklamálni a fogyasztói adásvételi szerződéssel való ellentmondás miatti hibára vonatkozóan. A reklamáció helyes elbírálásához szükséges, hogy a reklamált áru tiszta, hiánytalan és megfeleljen a higiéniai előírásoknak vagy az általános higiéniai elveknek.

 

Az áru használata során a fogyasztó köteles az általánosan ismert szabályokon túl betartani a jótállási jegyben vagy a használati utasításban az áru használatára vonatkozóan meghatározott feltételeket, az árut a természetes élettartamának megfelelően használni és gondozni, valamint a lezárt áruk esetén a pecséteket nem feltörni.

 

II. cikk

A követelés helye

 

A hiba bejelentése az eladó bármelyik telephelyén, egy olyan személynél lehetséges, akiről az eladó a szerződés megkötése vagy a megrendelés elküldése előtt értesítette a vevőt, vagy távközlési eszköz útján az eladó székhelyének vagy telephelyének címén, vagy egy olyan másik címen, amelyről az eladó a szerződés megkötésekor vagy a szerződés megkötése után értesítette a vevőt.

 

A hibákért való felelősségi jogok gyakorlásához (reklamáció) mindig elegendő a vásárlást igazoló bizonylat (ERP dokumentum). A vásárlást igazoló bizonylat benyújtása reklamáció céljából akkor is elegendő, ha a vevő jótállási jegyet állított ki, de azzal nem rendelkezik. Ilyen esetben a reklamációt el kell fogadni, és az árura 24 hónapos jótállást biztosítanak, de nem hosszabbat, bár kiterjesztett jótállás (az úgynevezett fogyasztói jótállás a 626. § értelmében) esetén az elveszett jótállási jegyen ilyen hosszabb jótállási időszak is feltüntethető lett volna.

 

 

III. cikk A kereskedő felelőssége

 

Az eladott dolognak meg kell felelnie a megállapodás szerinti követelményeknek (616. §) és az általános követelményeknek (617. §).

 

Áruértékesítéskor az eladó felelős azért, hogy az áru megfeleljen a fogyasztói adásvételi szerződésnek, azaz hogy az eladott termék rendelkezik a szerződésben előírt, az eladó, a gyártó vagy képviselője által leírt, vagy a reklámjuk alapján elvárt, illetve az ilyen típusú termékre jellemző minőséggel és hasznos tulajdonságokkal, megfelel a követelményeknek, a jogszabályoknak, a megadott mennyiségben, méretben vagy súlyban van, és megfelel az eladó által a termék használata során megadott célnak, vagy amelyre a terméket általában használják.

 

Ha az áru hibás, amikor a fogyasztó átveszi, az a fogyasztói adásvételi szerződés megszegését jelenti. Az eladó felelős a fogyasztóval szemben azokért a hibákért, amelyek a fogyasztói adásvételi szerződés megszegéseként nyilvánvalóak.

 

Az eladó nem felelős a fogyasztói adásvételi szerződés megszegéséért, ha:

a fogyasztó maga okozta az áru hibáját,

a fogyasztó az áru átvétele előtt tudott az áru hibájáról,

a fogyasztó panasza ellentmond az áru jellegének, különösen az áru eltarthatóságának, fogyaszthatóságának vagy élettartamának lejártának,

 

Az eladó nem felelős az alábbi hibákért:

amelyekért az áru árából kedvezményt kaptak,

amelyek a jótállási időszak alatt az áru elhasználódása, helytelen vagy túlzott használata, vagy az áru élettartamának lejárta után keletkeztek,

amelyek az árun lévő védőzár sérülésével kapcsolatosak,

amelyeket illetéktelen személy beavatkozása okozott az áruban vagy annak alkatrészeiben.

 

 

IV. cikk Felelősség a hibákért

Felelősség a hibákért (§ 619): Az eladó felelős minden olyan hibáért, amely a dolog átadásakor fennáll, és amely a dolog átadását követő két éven belül nyilvánvalóvá válik.

 

Használt termék esetében a felek megállapodhatnak az eladó hibáiért való felelősségének rövidebb időtartamában, amely nem lehet rövidebb, mint a termék átadásától számított egy év.

 

Az eladó felelős a termék helytelen összeszereléséből vagy telepítéséből eredő hibákért, ha

  1. az összeszerelés vagy telepítés a vételi szerződés részét képezte, és azt az eladó vagy az ő felelőssége alatt végezték el, vagy

  2. a vevő által elvégzendő összeszerelést vagy telepítést a vevő helytelenül végezte el az eladó által megadott összeszerelési vagy telepítési utasítások hiányosságai miatt.

 

Fogyasztói jótállás (626. §): A gyártó vagy az eladó fogyasztói jótállást nyújthat a vevőnek, amelyben vállalja, hogy a vételárat visszatéríti a vevőnek, kicseréli vagy megjavítja az eladott dolgot, illetve biztosítja annak karbantartását a hibákért való felelősségből eredő jogokon túl is. A vevő jogosult a fogyasztói jótállást nyújtó gyártótól vagy eladótól követelni a fogyasztói jótállás teljesítését a jótállási jegyben vagy a vonatkozó, az adásvételi szerződés megkötésekor vagy annak megkötése előtt rendelkezésre álló reklámban meghatározott feltételek szerint. A jótállási jegyben az eladónak meg kell határoznia e hosszabb jótállás feltételeit és terjedelmét. Ha a gyártó (eladó beszállítója) 24 hónapnál hosszabb jótállási időt biztosít termékeire, az eladó ezt az időszakot nem rövidítheti le, még akkor sem, ha ez csak a termék egy részét érinti.

 

V. cikk Fogyasztói jogok

 

Ha a termék hibás, a vevőnek a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb a jótállási idő lejártáig értesítenie kell azt.

 

A vevőnek joga van a hiba elhárítását a termék kicserélésével vagy javításával kérni. A vevő nem választhat olyan hibaelhárítási módszert, amely nem lehetséges, vagy amely az eladónak aránytalan költségeket okozna a hiba elhárításának másik módszeréhez képest, figyelembe véve az összes körülményt, különösen a termék hiba nélküli értékét, a hiba súlyosságát és azt, hogy a hiba elhárításának másik módja jelentős nehézségeket okozna-e a vevőnek.

 

Az Eladó megtagadhatja a hiba eltávolítását, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges, vagy az összes körülményt figyelembe véve, beleértve a fent említett körülményeket is, aránytalanul magas költségekkel járna.

Az eladó a hibára való hivatkozást követően, ésszerű időn belül, díjmentesen, saját költségén és a vevőnek okozott súlyos kellemetlenség nélkül megjavítja vagy kicseréli a terméket, figyelembe véve a termék jellegét és azt a célt, amelyre a vevő a terméket kérte.

 

Javítás vagy csere céljából a vevő köteles a dolgot az eladónak vagy az eladó által értesített más személynek átadni vagy rendelkezésre bocsátani. A dolog átvételének költségei az eladót terhelik.

 

Az eladó a megjavított vagy a csereterméket saját költségére ugyanolyan vagy hasonló módon szállítja a vevőnek, mint ahogyan a vevő a hibás terméket szállította, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg.

 

Ha a vevő nem veszi át a dolgot attól a naptól számított hat hónapon belül, amikor azt át kellett volna vennie, az eladó értékesítheti a dolgot. Ha a dolog értéke nagyobb, az eladónak előzetesen értesítenie kell a vevőt a tervezett eladásról, és ésszerű póthatáridőt kell biztosítania számára a dolog átvételére. Az eladónak az eladást követően haladéktalanul ki kell fizetnie a vevőnek a dolog eladásából származó bevételt, levonva a dolog megőrzésével és értékesítésével ésszerűen felmerült költségeit, ha a vevő a dolog tervezett eladásáról szóló értesítésben az eladó által meghatározott ésszerű határidőn belül gyakorolja a bevétel egy részére vonatkozó jogát. Az eladó saját költségén megsemmisítheti a dolgot, ha azt nem sikerült eladni, vagy ha az eladásból várható bevétel nem elegendő azoknak a költségeknek a fedezésére, amelyeket az eladó a dolog megőrzésével ésszerűen felmerült, valamint azoknak a költségeknek, amelyeket az eladónak szükségszerűen viselnie kellene az eladásával kapcsolatban.

 

 

A vevő jogosult a vételárból ésszerű kedvezményre, vagy további ésszerű határidő biztosítása nélkül elállhat az adásvételi szerződéstől, ha:

  • az eladó nem javította meg vagy cserélte ki a terméket,

  • az eladó megtagadta a hiba eltávolítását

  • a termék javítása vagy cseréje ellenére is ugyanazzal a hibával rendelkezik,

  • a hiba olyan súlyos jellegű, hogy azonnali árengedményt indokol a vételárból, vagy az adásvételi szerződéstől való elállást, vagy

  • az eladó kijelentette, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a hibát ésszerű időn belül vagy a vevőnek okozott komoly nehézségek nélkül nem fogja eltávolítani.

 

A vevő vételár-kedvezményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó jogának mérlegelésekor minden körülményt figyelembe kell venni, különösen a dolog típusát és értékét, a hiba jellegét és súlyosságát, valamint annak lehetőségét, hogy a vevő objektíve megbízzon az eladónak a hiba kiküszöbölésére való képességében. A vételár-kedvezménynek arányosnak kell lennie az eladott dolog értéke és a dolog hibátlan értéke közötti különbséggel.

 

A vevő nem állhat el az adásvételi szerződéstől, ha a vevő közreműködött a hibában, vagy ha a hiba elhanyagolható. Az eladót terheli annak bizonyítása, hogy a vevő közreműködött a hibában, és hogy a hiba elhanyagolható.

 

Ha a szerződés több dolog adásvételére vonatkozik, a vevő csak a hibás dologgal kapcsolatban állhat el a szerződéstől. A többi dologgal kapcsolatban csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el tőle, hogy érdeke fűződjön a többi dolog megtartásához a hibás dolog nélkül.

 

A szerződéstől vagy annak egy részétől való elállást követően a vevő köteles a dolgot az eladó költségére visszaküldeni. Az eladó köteles gondoskodni annak a dolognak az elszállításáról, amelyet a hiba megjelenése előtt a jellegének és rendeltetésének megfelelően szereltek be. Ha az eladó ésszerű időn belül nem szállítja el a dolgot, a vevő gondoskodhat a dolog elszállításáról és az eladónak történő visszaszolgáltatásáról saját költségére és kockázatára.

 

A szerződéstől való elállást követően az eladó a vételárat legkésőbb a termék eladóhoz való visszaküldésének napjától vagy attól számított 14 napon belül visszatéríti a vevőnek, hogy a vevő bizonyította, hogy a terméket elküldte az eladónak, attól függően, hogy melyik következik be előbb.

 

Az eladó köteles a vételárat visszatéríteni a vevőnek, vagy a vételárból kedvezményt fizetni neki ugyanolyan módon, ahogyan a vevő a vételár kifizetésekor használta, kivéve, ha a vevő kifejezetten más fizetési módhoz járul hozzá. A fizetéssel kapcsolatos összes költséget az eladó viseli.

Az eladó nem jogosult kártérítésre a termék normál elhasználódásából eredő károkért, valamint a termék adásvételi szerződéstől való elállás előtti rendeltetésszerű használatából eredő károkért.

 

Ha az eladó megtagadja a hibákért való felelősséget, írásban értesíti a vevőt a megtagadás okairól. Ha a vevő szakértői véleménnyel vagy akkreditált személy, meghatalmazott személy vagy értesített személy által kiállított szakértői véleménnyel bizonyítja az eladó hibáért való felelősségét, ismételten rámutathat a hibára, és az eladó nem utasíthatja el a hibáért való felelősséget.

 

A vevő távközlési úton (levélben, telefonon vagy e-mailben) nyújtja be panaszát, és köteles a reklamált árut a vásárlást igazoló bizonylat másolatával együtt leszállítani vagy az eladó rendelkezésére bocsátani.

Az Eladó köteles a Vevőnek írásban visszaigazolni a hibát, miután a Vevő értesítette a Vevőt a hibáról. A hiba visszaigazolásában az Eladó köteles feltüntetni azt az időszakot, amelyen belül a hibát el kell távolítani. Az előző mondatnak megfelelően értesített időszak nem lehet hosszabb, mint a hiba bejelentésétől számított 30 nap, kivéve, ha a hosszabb időszakot objektív, az Eladó ellenőrzési körén kívül eső ok indokolja.

 

 

VI. cikk

Használt és hibás árukra vonatkozó reklamációk

 

Használt vagy hibás áruk értékesítése esetén az eladónak gondoskodnia kell arról, hogy az áruk egyértelműen megjelölve legyenek hibásként vagy használtként. Az eladó köteles tájékoztatni a fogyasztót a hiba jellegéről.

 

Használt és hibás termékek esetében az eladó nem felelős a használatuk vagy elhasználódásuk által okozott hibákért, amelyekről a vevőt az eladáskor tájékoztatták. Alacsonyabb áron értékesített termékek esetében az eladó nem felelős az olyan hibáért, amelyre alacsonyabb árat állapodtak meg.

 

 

 

 

 

A panaszkezelési eljárás ettől az időponttól érvényes. 1.7.2024

 

 

A feltételek érvényesek ettől az időponttól: 1.7.2024

ÉRINTKEZÉS

 

 

info@luxusdekoraciok.hu

0905 347 953

Lubica Pastoreková

 

Hétfő-péntek 9:00-16:00 között

CÍM

 

BEMUTATÓTEREM/RAKTÁR:

Dolnopeterska 16

Hurbanovo 94701

 

 

Kövess minket

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon

© 2025 Luxusdekoraciok.hu

bottom of page